Op naar Java

22 juli 2018 - Probolinggo, Indonesië

Na een vlucht uit Medan waren we aangekomen in Yogyakarta. Hier sliepen we in een erg leuk hostel en voelde ons meer dan welkom. Veel andere Nederlanders dus dat was gezellig! Na een nachtje slapen gingen we naar de Prambanan tempel. Erg indrukwekkend, dat vonden de Chinezen volgens mij ook. Hierna zijn we nog na 2 andere kleinere tempels gegaan en hebben de zonsondergang vanaf een mooi uitzicht mogen zien. De volgende ochtend moesten we weer vroeg opstaan, want we gingen de zonsopgang bekijken bij de Borobodur tempel, een buddistische tempel. Ook hier waren de Chinezen weer van de partij! De zonsopgang viel tegen, dachten we. Uiteindelijk kwam de zon boven de wolken vandaan en was het prachtig! Yogyakarta zelf was niet bijzonder, maar hebben hier wel erg lekker en goedkoop kunnen eten. €4,50 met zijn tweeën voor een lekkere Indonesische maaltijd, waar we met onze handen moesten eten. Dat was wel even wennen.

Na nog een nachtje slapen gingen we een lange reis maken naar het dorpje Probolinggo, om de welbekende Bromo vulkaan te gaan bezichtigen. De zonsopgang vanaf een viewpoint bekeken, erg mooi! Hierna gingen we met een Jeep naar de vulkaan zelf toe. Het was mistig en moesten ver omhoog lopen. Het was een flinke work-out, maar eenmaal aangekomen op de vulkaan was het echt zo geweldig (zie foto’s). Ook de vulkaankrater van dichtbij gezien. Letterlijk het hoogtepunt van Java wat we hebben gezien!

Na een lange reis van 14 uur waren we eindelijk gearriveerd op Bali. Waar we beginnen in Ubud. Even lekker relaxen en genieten van de mooie rijstvelden!

1. Annelies:
    23 juli 2018
    Wat een super mooie foto’s en weer mooie plaatsen waar jullie zijn geweest . Jullie zullen wel veel te vertellen hebben als jullie terug zijn . 😘