Van de drukke stad Medan naar het heerlijke Bukit Lawang

14 juli 2018

Gisteren hebben we vooral veel gerelaxed aan het zwembad om bij te komen van de lange reis. We hebben natuurlijk ook een kijkje genomen in het drukke Medan. Daar waar het verkeer een grote chaos is en je een betor taxi (een soort tuktuk) moet nemen om toch op de goede bestemming te komen. Ondanks de drukte was het erg indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier leven... De mensen hier kijken er van op om blanke mensen te zien, iemand die zelfs met Nick op de foto wilde en midden op straat worden aangesproken met de vraag uit welk land je komt. We voelde ons net celeberties!!

Vanuit Medan zijn we vandaag naar Bukit Lawang gereisd. We kwamen langs hele mooie palmolieplantages. Na een lange en hobbelige tocht kwamen we uiteindelijk in het dorpje Bukit Lawang, gelegen in de Jungle. We werden erg vriendelijk ontvangen door het hostel waar we slapen. Een omgeving omringd door apen en heerlijk aan de rivier, waar we natuurlijk ook een verfrissende duik konden nemen. We hebben hier zelfs al 2 oerang-oetangs gezien, zo gaaf!! Deze plek is in een woord echt geweldig! Vanavond gaan we onder het genot van een Bintang biertje voetbal kijken en beginnen we morgen aan onze jungle trekking! Lekker een nacht midden in de jungle slapen!!

1. Yvonne en wilkin:
    14 juli 2018
    Super dat jullie het zo fijn hebben. Een belevenis om nooit te vergeten
  2. Anke:
    16 juli 2018
    Ahhh wat ziet dat er allemaal gaaf uit en zeker met die oerangs. Leuk ok jullie reis zo te mogen volgen
  3. Colett:
    16 juli 2018
    Fantastisch. Geniet er van
  4. Marco:
    17 juli 2018
    Zeer mooier een belevenis allemaal geniet er van en let goed op elkaar gr pappa😘