Trekkingstocht in de jungle en olifanten in Tangkahan

17 juli 2018 - Bukit Lawang, Indonesië

Eergisterenochtend begonnen we om 9 uur ‘s ochtends aan onze trekkingstocht in de jungle. Vol goede moed liepen we daar, met allebei een rugzak vol met de benodigde spullen. Al snel merkte we dat het toch iets zwaarder was dan verwacht 😅... Het was erg warm en moesten telkens steil omhoog en weer naar beneden. Maar het was het waard, want wat was het prachtig! Net zoals in de film Jungle Book. We hebben oerang-oetangs van dichtbij gezien, andere apen, pauwen en supermieren en vlinders. Gelukkig geen enge dieren. Onze zware tocht werd tussendoor beloond met lekker vers fruit en nasi als lunch. Uiteindelijk, na 6 uur lang hiken kwamen we aan op onze mooie slaapplek. Ook dit was erg mooi, aan de rivier. Hier konden we bijkomen van de lange tocht en een verfrissende duik nemen. Ze maakte voor ons een heerlijke indonesische rijsttafel klaar, deze hadden we wel verdiend en hadden een gezellige avond! De nacht hebben we doorgebracht in een tent op een dun matje, dat was even afzien. Maar wat bijzonder om in de ochtend midden in de jungle wakker te worden! Na een stevig ontbijt begonnen we weer aan onze tocht, deze tot aan de lunch. Wat was het zwaar! Maar uiteindelijk op de bestemming waar we aankwamen, wederom weer prachtig aan de rivier, gingen we raftend terug naar ons hostel. Wat hebben wij hiervan genoten!

Vandaag hebben we de olifanten mogen bewonderen in Tangkahan. We hebben de olifanten gewassen, kregen een olifanten-douche en zelfs een olifanten-kus. Dit was in één woord geweldig! We hebben ook nog eens mogen zien hoe olifantenbaby’s worden gemaakt! Ook hier hebben we de omgeving verkend en was ook erg mooi!

Morgen vertrekken we naar Yogyakarta om onze reis verder voort te zetten in oost Java.